Ger Thijssen

In Memoriam

FRANS LOTTHRINKX, GEWELDIGE CLUBMAN

Het overlijden op 14 maart 2019 van Frans Lotthrinkx is binnen onze vereniging hard aangekomen. Natuurlijk wisten we dat het al een hele tijd niet goed met hem ging, maar toch was het bericht van zijn overlijden een grote schok voor alle clubmensen.  Frans was een zeer geziene figuur bij SV Hatert. Dat had op de eerste plaats te maken met zijn innemende persoonlijkheid, hij was een ontzettend aardige vent waarmee je gewoon geen ruzie kon krijgen. Dat verklaart ook de grote opkomst van leden en oud-leden bij de mooie crematieplechtigheid in uitvaartcentrum Waalstede, waar Willem Akkers namens SV Hatert sprak.

Frans werd lid van SV Hatert in 1954 en had veel voetbaltalent. Hij was de spits van het kampioenselftal van Hatert dat in 1969 naar de derde klas promoveerde. Frans was heel doelgericht en kopsterk, al had hij daarbij natuurlijk ook zijn lengte mee. Vaak waren Jos van Breda en Huub Nuy de spelers die de voorzetten afleverden waaruit Frans scoorde. Hij kon trouwens ook prima verdedigen, want als de nood aan de man kwam stelde de trainer hem gewoon als centrumverdediger op.

Volgens medespelers van toen was hij niet alleen een prima voetballer maar ook een geweldige teamgenoot. Hij was een uitgesproken prettige sportman, ook voor de tegenstanders, want Frans voetbalde nooit gemeen, dat zat gewoon niet zijn aard. Hij was ook iemand die het voetbal graag mocht relativeren. Die het belang van winnen of verliezen nooit overdreef en die druktemakers tot kalmte maande.

Na zijn actieve voetbalcarrière heeft Frans zich op meerdere terreinen zeer verdienstelijk gemaakt voor de vereniging. Hij was een meer dan uitstekend jeugdleider  en was verder vooral op het voetbaltechnisch vlak actief. In de scouting en in de technische commissie was hij jarenlang buitengewoon waardevol, evenals trouwens bij de seniorencommissie.

Hij bleef door de jaren heen een trouw supporter van het eerste elftal. Bij de thuiswedstrijden kon je hem altijd vinden aan de stamtafel in de kantine, samen met zijn vaste voetbalkornuiten werd dan onder het genot van een pilsje de overwinning gevierd of de nederlaag verwerkt.

Frans is 72 jaar geworden; we zullen hem bij SV Hatert heel erg missen.

Wij wensen Irene en overige familieleden heel veel sterkte.

Bestuur SV Hatert

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!