HET TEKORT VAN HET TEVEEL

2 januari 2022 16:00

De kop is ontleent aan het gelijknamige boek. Er is iets geks aan de hand, zo schrijft Damiaan Denys. Nooit eerder was de welvaart hoger, rijkdom groter en de levenskwaliteit beter. We staan aan de top van de wereld op het gebied van onderwijs, leefomgeving, gezondheid en welzijn. We mogen ons ook gelukkiger prijzen, maar het lijkt in deze tijd of we er meer dan ooit onder lijden. Verwachten we dan teveel van het dagelijks leven? Zijn onze verwachtingen te hoog? Vroeger was het toch allemaal beter!

Met name het afgelopen jaar onder het ‘juk’ van de coronaregels onderkennen we dat beeld steeds krachtiger. We voelen ons beknot en roepen de regels een grote weerstand op. Nu proef je hoe gemakkelijk wij leefden en welke vrijheden we in feite ondervonden. We deden wat we ook wilden zonder ons af te vragen of het wel kon en willen in feite tijdelijk er niets van prijsgeven.
Terwijl ouderen door de tijd de vrijheid veroverd en mogelijkheden verworven hebben, ondervinden de jongeren daarentegen de beperktheid veel sterker, omdat ze het veelal niet hebben gekend en niet beter weten.

Er is geen tekort, maar juist zeker in materieel opzicht teveel: we willen teveel, we veronderstellen teveel. We missen die vanzelfsprekendheid van ons doen en laten en als groepsmens ook de anderen. Wat we ook misten bij onze vereniging zijn gezelligheid, een luisterend oor, een warm kloppend hart, een bemoedigend woordje en een steuntje in de rug.

En dan toch al die regels. Geen actieve sportbeoefening en niet even gewoon bij je club kunnen aangaan. Juist dat drijft ons uiteen, missen het samenzijn en worden veelal teruggeworpen op onszelf.

Een stapje terug en even zien vol te houden. Oud voor jong en jong voor oud. Jong en oud. We moeten het samen doen.

Al twee jaar lang is het bij SV Hatert ook altijd weer aanpassen. Als het ene gebod is uitgevaardigd volgde snel weer het andere. Zeker, we willen en proberen het ook na te komen. Zo gauw het mag en kan, pakken we het sporten weer op en te beginnen met de jeugd.

Na Sinterklaas op weg naar de Kerst en dan de Jaarwisseling. Nog steeds verkerend in allerlei beperkingen door de maatregelen ten behoeve van het coronavirus probeer ervan te genieten.

Helaas kan de geplande nieuwsjaarreceptie op 9 januari 2022 geen doorgang vinden. We dienen na het loslaten van de coronaregels weer een moment hiervoor te vinden.
Sowieso is het clubhuis tot 14 januari 2022 gesloten. Middels de website zullen we jullie op de hoogte houden.

We staan voor de feestdagen en een nieuw jaar. Voorop danken we allen, die het afgelopen jaar een bijdrage hebben geleverd aan de activiteiten van de vereniging.
Het bestuur wenst iedereen prettige feestdagen en een voorspoedig en gezond 2022.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!